marienylund

Tisdag

Kategori: Laban

Klockan 08.30 så bestämde mig kropp sig att det var dags att gå upp. Väl uppe gick jag direkt och duschade. Efter det gjorde jag iordning frukost och la mig i soffan. Klockan 11 kom min moster och kusin och plockade upp mig. Vi åkte ut till stallet för att Emma (min kusin, 4 år) skulle få rida på Laban. Det gick super bra! Runt halv ett var vi klara och dom körde hem mig. När jag klev ut ur bilen så ringde Jenny och frågade om jag skulle med till ridhuset med Laban och det ville jag (Laban skrittades bara i ca 10 minuter när min kusin red). Så det var bara att sätta sig i bilen och åka ut en gång till. 
 
Väl i ridhuset var Laban så himla duktig! Satt och red med ett leende hela passet! Fick även beröm utav Jenny och det gjorde att det blev ännu roligare att rida. 
 
Sen åkte jag och Jenny hem till henne för hon skulle hämta lite grejer för att jag skulle köra nehemmen till stan. Efter jag hade lämnat av henne blev det en tur till Stenhammar för att kolla posten. Efter det åkte jag och min mamma till hjärtbergs för hon skulle hämta ut ett paket och jag skulle skicka iväg ett. Sen åkte hon på möte och jag gick in och handlade lite bröd bl.a. Sen svängde jag förbimitt underbara jobb för att prata lite. När jag hade handlat mitt paket med mandelbräck så åkte jag vidare till arken zoo. Köpte kattsand och en liten klätterställning till Grålle och Sixten. Hann knappt montera ihop den innan dom hade invigt den. 
Nu ligger jag och väntar på att Svenska Hollywoodfruar ska börja.
 
// M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: