marienylund

Måndag

Kategori: Laban

Vaknade runt åtta, gick upp och duschade. Efter några timmar framför tvn så bestämde jag mig för att åka till götene för att hälsa på lite på ridskolan. Väl på ridskolan så skänkte jag tre tjocka vintertäcken och ett regntäcke. Igår så rensade jag bland alla minà täcken och insåg att jag hade på tok förmånga! Stannade inte så jätte länge utan begav mig mot Lidköping för att luncha med Henkan. Käkade laxburgare, bästa jag har käkat! När jag ändå var på stan så tog jag en promenad till jobbet för att prata lite med min chef. Efter det gick jag tillbaka till mn bil Åke för att bege mig till stallet. 
 
Väl ute i stallet så tog jag in hästarna. När hästarna väl var inne så började jag med att frisera Laban, var väl behövligt! Han såg ut som en vildhäst. När jag kände mig hyfsat nöjd så red vinst i skogen en sväng. Han är så himla duktig! Han lyssnar på mig hur bra som helst. Magiskt! 
 
När jag var färdig i stallet så åkte jag till stenhammar för att kolla posten. Sen var det dags att hämta Marcus ifrån jobbet. Vi åkte direkt ut till majåker och där stannade vi i några timmar. Väl hemma så åt vi sen gick jag ochja mig. 
 
// M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: